Vastgoedbeheer
Image default
Woning en Tuin

Ontdek de voordelen van een tuinkantoor

Thuiswerken wint steeds meer aan populariteit, zoveel is zeker. In eerste instantie omdat het moest omwille van die hele coronacrisis, maar nu ook nog omdat veel mensen er intussen de voordelen van hebben ontdekt en het wel een aangename manier van werken vinden. Je kunt werken in alle rust en je spaart bovendien heel wat tijd uit omdat je je niet meer elke dag moet verplaatsen. Het is dan ook volkomen logisch dat door het toenemende aantal thuiswerkers ook de vraag naar een aangepaste thuiswerkomgeving stijgt. Een tuinkantoor is absoluut het overwegen waard, je leest hieronder precies waarom.

 

Wat is een tuinkantoor?

Veel uitleg hoeft hier eigenlijk niet aan gegeven worden, het woord spreekt voor zichzelf. Het is inderdaad een kantoor in je tuin, veelal een bijgebouw, maar het kan evengoed over een aanbouw aan de woning gaan. Het idee dat achter het ontstaan hiervan zit, is het creëren van een werkruimte die rust en comfort biedt en die de productiviteit van het thuiswerken verhoogt.

 

De belangrijkste voordelen netjes op een rijtje

 

Werk en privé worden van elkaar gescheiden

Thuiswerken zorgt er vaak voor dat de balans tussen werk en privé helemaal zoek raakt. Nog snel even een e-mail beantwoorden, gauw nog even dat telefoontje afhandelen en toch nog maar even die taak afwerken; het lijkt wel alsof het werken niet stopt. Door te werken in een tuinkantoor kun je een goede balans makkelijker in stand houden. Eens je de deur van je tuinkantoor achter je dicht trekt, zit de werkdag er ook op, net als dat op kantoor het geval is.

 

Een kantoorruimte helemaal aangepast aan jouw wensen

Thuiswerken vanuit je woonkamer of keuken is allesbehalve een ideale situatie. Elke dag moet je alles opnieuw organiseren om productief te kunnen werken en elke dag moet je ook alles netjes terug wegbergen om aan de tijd met het gezin te beginnen. Je tuinkantoor daarentegen kun je helemaal naar je eigen wensen en naar de noden van je werkzaamheden inrichten. Voor het ontvangen van klanten en zakenrelaties beschik je bovendien over een stijlvolle ruimte om productief en professioneel te vergaderen en te onderhandelen, zonder dat je deze mensen in je privéwoning moet toelaten.

 

Een belangrijk aandachtspunt

Eens je de beslissing hebt genomen, is het tijd om met de voorbereidingen te starten. Waar je zeker moet aan denken, is dat je navraag doet bij je gemeente of je een omgevingsvergunning nodig hebt. In de meeste gevallen, zeker als je onder de veertig vierkante meter blijft niet, maar je kunt hier maar beter op zeker spelen om later niet voor verrassingen te staan.

https://myhomeoffice.nu/nl/