Tips om reclameborden te maken die werken

We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: onderscheid is eis nummer 1 als je reclame wilt maken die niet onopgemerkt voorbijgaat. Maar toch zie je veel saaie reclame om je heen. Of de boodschap is onbegrijpelijk, of misplaatst zelfs. Hieronder lees je een aantal tips voor het maken van reclameborden die werken

Bepaal wat je wilt bereiken.

Wil je nieuwe klanten of opdrachtgevers aantrekken? Je bestaande klanten houden en ze tot nieuwe of extra aankopen te bewegen? Wil je je naams- of merkbekendheid vergroten? Zorg dat het duidelijk is voordat je de reclameborden gaat maken. Een andere tip is het helder krijgen van de boodschap. Leg je nadruk op prijs of op kwaliteit? Ben je goedkoop en langzaam of duur en snel, of een andere combinatie hiervan? Ben je de beste specialist of de beste brede aanbieder met een one-stop-shopping-concept? Zorg dat je in 1 zin de boodschap op een reclameborden kan zetten.  Daarnaast is de doelgroep voor de reclameborden erg belangrijk. Mik je op de buurt, als je een lokale winkel of coffeeshop hebt? Of alleen op vrouwen? Of zijn mannen met baby’s/kleine kinderen je doelgroep? Mannen en vrouwen die graag de krant lezen? Als je als B2B-leverancier auto-onderdelen of truckbanden verkoopt, is je doelgroep aanzienlijk beter en sneller af te bakenen dan wanneer je babybuggy’s of houten steigertafels verkoopt. Zorg dat je het weet zodat je daar de reclameborden kan op aanpassen. En daarnaast is het van belang dat je zorgt voor onderscheid, prikkel, daag uit, kortom, zorg dat je opvalt. Want mensen onthouden je boodschap beter als je hem opvallend brengt. Zorg dus voor opvallende en unieke reclameborden. Kijk naar de reclame van grote merken. Zij hebben vaak uitdagende en unieke concepten. Deze kun je aanpassen voor je eigen reclameborden. Vind je het lastig? Schakel dan een reclamebureau in en zij helpen je met deze factoren om een unieke en pakkende reclameborden te bedenken.