Vastgoedbeheer
Image default
Zakelijk

Dit is waarom u SEO en SEA optimalisatie nodig heeft

Online vindbaarheid is erg belangrijk voor uw bedrijf. Door uw online vindbaarheid te verbeteren kunt u eenvoudig nieuwe klanten aantrekken en kunt u een betere positie in de markt verkrijgen. Er zijn veel manieren om online beter zichtbaar te worden. Een van de meest gebruikte manieren om online vindbaarheid te verbeteren is door middel van SEO (search engine optimization) of SEA (Search Engine Advertising). Zowel SEO als SEA zijn super goede manieren om meer bezoekers en dus ook klanten naar uw bedrijf te krijgen. Meer weten over SEO en SEA? Ga naar Cherry Communicatie.

 

Search Engine Optimalization (SEO)

SEO wordt door veel bedrijven ingezet om de vindbaarheid van hun bedrijf in Google te verbeteren. SEO kunt u zien als een gratis manier om een hogere ranking in Google te verkrijgen. Door deze hogere ranking kan uw website hoger scoren in Google, waardoor meer mensen deze te zien krijgen. SEO richt zich op de organische zoekresultaten in zoekmachines. Zoekmachines geven 2 soorten resultaten weer. Betaalde en organische zoekresultaten. Betaalde zoekresultaten zijn de resultaten waarvoor betaald is om deze te laten zien. Deze staan meestal bovenaan de zoekresultaten. Organische zoekresultaten zijn de resultaten die de zoekmachine laat zien op basis van uw zoekgedrag. De zoekmachine zal proberen om de beste resultaten te vinden voor uw ingevoerde zoekwoorden.

 

Werking SEO

SEO is vrij lastig onder de knie te krijgen. Er zijn veel verschillende factoren die invloed hebben op hoe hoog uw content/bedrijf/website in de zoekresultaten worden weergegeven. Er zijn hierbij 3 hoofdfactoren. Dit zijn content, techniek en autoriteit. Content is de inhoud van de website. Dit moet goed aansluiten op de behoeften van uw potentiele klanten. In de regel geldt hoe meer waarde u levert aan de mensen die u wilt bereiken, hoe hoger u zult ranken in zoekmachines. Ook techniek is erg belangrijk. De techniek van uw website moet op orde zijn, zodat de zoekmachine er gemakkelijk doorheen kan en de website goed kan lezen. Autoriteit is een andere belangrijke factor waar zoekmachines waarde aan hechten. Dit wordt door een groot deel bepaald door externe links.

 

Search engine Advertising (SEA)

SEA wordt ook door bedrijven ingezet om de vindbaarheid te verbeteren. SEA is, in tegenstelling tot SEO, betaald. SEA is adverteren in de zoekmachine. Door te adverteren met SEA kunt u heel specifiek een bepaalde doelgroep aanspreken. Hierdoor kunt u dus uw product of dienst erg secuur aanbieden aan de mensen die daadwerkelijk op zoek zijn naar wat u te bieden heeft.

 

Werking SEA

In zoekmachines zijn er standaard plekken waar advertenties worden getoond. Bijvoorbeeld worden in Google de advertenties boven en onderaan de organische zoekresultaten getoond. Vaak werkt SEA volgens het zogeheten pay-per-click systeem. Hierbij betaalt u alleen als iemand op uw SEA zoekresultaat klikt. Voor elke bezoeker die op uw zoekresultaat klikt betaalt u een vast bedrag. Dit bedrag hangt af van een aantal factoren. Zo hangt het af van de hoeveelheid competitie, de populariteit van de zoekopdracht en het budget. Degene die het meeste biedt op een bepaalde zoekopdracht wordt het meest en het beste vertoond in de zoekresultaten.

 

Website optimalisatie

Om SEO en SEA te laten werken is het belangrijk dat u ook let op website optimalisatie. Door uw website te optimaliseren houdt u de bezoeker die u via SEO en SEA hebt gekregen op uw website en zorgt u ervoor dat de bezoeker converteert en dus klant wordt.

Online marketing uitbesteden

Online marketing uitbesteden is bijna altijd een goed idee. Door online marketing uit te besteden kunt u zelf focussen op andere taken in het bedrijf. Het is namelijk lastig om online marketing onder de knie te krijgen. Uitbesteden aan professionals is dan de beste keuze. Meer weten over online marketing uitbesteden? Ga naar Cherry Communicatie.

 

https://cherry-communicatie.nl/online-marketing/